zaterdag 8 oktober 2011

Afkijken mag 1 (Een beetje van iemand anders en een beetje van jezelf …)


Ik ben altijd weer onder de indruk van werk van Helena Nascimento.  Maandenlang bewaarde ik in mijn inspiratiemap een kaartje met een prinsessegezichtje van haar tot ik wist wat ik er mee ‘moest’.
Het ontroerende snoetje met de parels en de kroon  (en Helena’s handtekening) heb ik uitgescheurd en opgeplakt.
Van inpakpapier met slangenprint er toen een kader omheen geplakt.  Door die slangenprint ontstond het idee van dreigend gevaar en dat werd een tekst.  Het slangenhuidpatroon heb ik op sommige plaatsen wat ‘verlengd’ en er wat kleur omheen gedoodled.
Met dank aan Helena.  Je vindt haar werk (en ook het gezichtje) op http://helenanascimento.com/index.htm



Wees nooit bang om je te laten inspireren door anderen die je bewondert. Maar geef altijd eer aan wie eer toekomt…

1 opmerking:

  1. Via, via je blog gevonden... dit is smullen. Ik journalde regelmatig, maar sinds het voorjaar zit de klad erin! Hier krijg ik weer heel nieuwe ideetjes. Dank je wel. Zo nog lekker even lezen!

    BeantwoordenVerwijderen