zondag 17 juni 2018

Bakpapier...

Papier...., het kan mij niet vlekkerig, rafelig of scheurbaar genoeg zijn. Krantenpapier, oude theezakjes, koffiefilters en keukenrollen zijn op dit blog al de revue gepasseerd, maar deze week vond ik een nieuw idee om ongebruikelijk papier uit mijn keukenkastje te gebruiken: bakpapier.


Raar vettig papier dat in de oven kan onder je koekjesdeeg. Het verbrandt of schroeit niet maar je kunt er ook niet zo maar met natte media je sporen op achter laten. Dan moet er eerst een laagje onder. 
Met witte acryl een dun vlekkerig laagje geschraapt over een velletje bakpapier. Laten drogen en daarop met bister en wat fineliners gerommeld.  Fijn om te doen, want er IS al iets als je begint...



Het gebied buiten de witte acryllaag blijft grotendeels transparant. Dat geeft mooie mogelijkheden. 

Het lijkt me ook een interessante ondergrond voor wat tekst, maar daar ga ik in de vakantie op broeden.
Er gaat een rolletje bakpapier mee in de caravan!

Fijne zomer!

(met dank aan Trude Bergsma voor het idee).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten