maandag 6 november 2017

Poëzie uit de pedaalemmer


Ik gooide een gebruikte koffiefilter weg... tenminste, ik stond op het punt om dat te doen.
Het was een spierwitte gebleekte filter die nog mee teruggekomen was van onze zomervakantie. Vandaar dat die prachtige vlekken zo opvielen op dat witte papier. Ik heb 'm gered.

Wat een mooi wit papier met een hoge zuigkracht... Daar kon je vast leuke dingen mee doen!
In mijn atelier scheurde ik voorzichtig wat maagdelijke filters open en legde ze op een wit printerpapier..
Ik knoeide er overheen met bister, met inkt en alles wat er maar binnen handbereik was.
En kijk!  Allemaal prachtige vlindervormen!

Maar 't mooiste was dat - toen ik ze optilde van hun witte papier - de filters hun filterwerk hadden gedaan en heel bijzondere vormen op het papier hadden achtergelaten!! 

Het tekstje kwam vanzelf en samen prijken ze nu in mijn journaal.
 Deze was met bruine bister.  Maar met ecoline of spray inkt moeten ook leuke dingen te doen zijn!

(Ik bereid een workshop daarover voor! Zie mijn website www.jennydebode.nl )

2 opmerkingen:

  1. Oooh, wat een prachtige vlinder! Een 'mot-achtige' lijkt me, met dat bruin (maar ik ben geen kenner hoor.... )Dat is nog eens even een 'vliegende start' voor een nieuwe workshop meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Marit. Ik vind het ook een mot, (maar dat rijmde niet zo lekker...)

    BeantwoordenVerwijderen