zaterdag 30 december 2017

Man versieren (2)

Het blijft leuk. Op regenachtige dagen een man versieren.
Liefst een saaie onopvallende.

Ik scheur zijn kop uit krant of tijdschrift en plak 'm op een ondergrond, vaak een 'mislukte'pagina in mijn journaal.

Kwak. Daar zittie dan.
En dan moet er iets mee.

Al naar gelang mijn stemming (ben ik knips of scheurs ...) zorg ik voor veel kleurige snippers die ik zachtjes rond zijn gezicht vlei. Hij verblikt of verbloost nog niet dus trek ik liefkozende lijnen rond zijn ogen, kroon hem tot mijn "king for a day" en kleur zijn lippen warm. .  Ik kus zijn oogholten  met mijn zachtste blauw...

Strelend wolk ik rond zijn snoet met een propje papier met wat witte acrylverf en als ik dan ook nog met liefhebbende lijntjes witte fineliner langs zijn wangen wandel, zie ik dat ik 'm te pakken heb!

Ja. Nu kijkt hij me verlangend aan...
maar ik druk 'm voorzichtig plat tussen de pagina's van mijn journaal.

Zo.  verder ga ik niet.
Dit is al bevredigend genoeg.

1 opmerking: