donderdag 24 mei 2018

Theezakjes (the story continues)





Ik vind het heerlijk om kleine dingen te maken. Lekker aan de huiskamertafel. Bovendien is het fijn om ergens vanuit te kunnen gaan (en niet zo'n witte pagina te lijf te moeten.)  Mijn stapeltje gedroogde zakjes ligt er heel uitnodigend bij en zo’n teer frummelig velletje gevlekt papier - voor de vuist weg opgeplakt -  IS al iets. 

Ik denk niet na over HOE ik het zal opplakken. Het gaat zo’t  gaat en dan moet ik het doen met wat er is. Dat is een uitgangspunt dat me bevalt en als je een perfectionist bent kan ik het je aanraden om ook eens te proberen.

Deze keer heb ik wat meer met witte acryl gesmeerd rondom de theezaksnippers (jammer, ik had een foto moeten maken van de tussenfase). Daarna een ‘spritz’ met bruine bister (in een sprayflaconnetje) gedaan op het midden en er met blauwe sprayinkt (dylusions) ook een keertje overheen gesprayed. Dat maakte die donkere vlek in het midden en dat mooie kopergroen daar links ontstond door de vermenging van theevlek en inkt!  Als ik het zo gewild had, was het vast niet gelukt!
Tot slot nog wat wandelende lijntjes gemaakt met witte en zwarte fineliner. 
De letters stonden op het tijdschriftblad dat ik als ondergrond op tafel had liggen. Die moesten er bij. 
Je ziet dat mijn 'put' een verrassende uitgang heeft. 




Natuurlijk wilde ik zoiets nog een keer proberen: 

Ik ging op dezelfde manier nog een theezak te lijf. Deze keer met een beetje collagemateriaal (ja, die streepjes in het midden).  Het toeval was me deze keer minder gunstig gezind vond ik. Heb eerst met de spray-inkt gewerkt en daaroverheen de witte acryl terwijl de inkt nog nat was/
De tekst getypt en uitgeprint en erbij geplakt.


Misschien is het waar wat de Engelsen zeggen: Behind every successful woman, is a substantial amount of tea. Voorlopig zal ik dus maar heel veel thee blijven drinken... Misschien komt dat succes dan ook wel.

 (Wordt vervolgd).


   

1 opmerking:

  1. De bovenste is echt geweldig Jenny, deze put heeft zeker een verrassende uitgang. De kleuren zijn bijzonder fraai. Net wat je schrijft als je het zo bedoeld zou hebben dan lukt het misschien niet naar je zin.
    Op een of andere manier zie ik er een kies kroon in met de wortelkanaaltjes en nog wat uitgedroogde zenuwen die ze vergeten zijn te ruimen. Mijn fantasie slaat weer eens op hol maar zou het voor geen goud willen missen.

    De tweede spreekt mij persoonlijk minder maar aan wel heel leuk om verschillende technieken te zien.
    Dus ook not my cup of tea ;-)

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen