woensdag 6 maart 2024

Teken het weer

Dag lieve lezertjes, 't is lente!

Omdat vandaag het weer zo mooi en de lucht zo blauw is, vol opgeklopte slagroomwolken, kreeg ik spontaan de lentekriebels. Dat heerst blijkbaar. Ik krijg dan een vreemd soort zoekgedrag…

Ik vond in de krochten van mijn PC een inspiratiemailtje dat ik ooit maakte. Over luchten. Ik inspireer daar vooral mezelf mee, maar wie weet jou ook. Dus:

kijk naar buiten
kijk naar boven
pak een pen
of een kwast

laat het weer
zinwekkend wezen
leg het vast !

Weer is er altijd en de hemel ziet er elke dag en zelfs ieder uur weer anders uit. Leuk voor een teken en schrijftip:

·    Teken een aantal postzegelgrote kadertjes in je journaal . 

·    Vul die dan met ‘stukjes lucht’ en probeer kleur en sfeer te vangen... Van de lucht die nu voor je raam hangt of van de lucht die je je herinnert van gisteren, de wolken van je laatste vakantiedag of een lucht die je ter plekke bedenkt. (Kleurpotlood, krijt of waterverf zijn het fijnst voor dit werk, maar ook foto’s of uitgeknipte stukjes lucht uit een tijdschrift kunnen een mooi weerbeeld opleveren.)

·    Zet een krom kadertje om je ‘luchtje’ en schrijf er iets poëtisch bij.  (Zelfs grijze mist wordt er interessant door).

·    Maak bijvoorbeeld een aantal van die postzegeltjes, verdeeld over een pagina en zet er een leuke titel boven. Ik wens je veel weer en veel plezier er mee!  

     Jenny 


2 opmerkingen: