zaterdag 23 februari 2019

Vezelpapier en ontluikend voorjaar

Papier dat iets anders heeft dan anders maakt me heel hebberig.
Ik vond een rol vezelig inpakpapier. Heel sterk is het. Je kunt het bijna niet scheuren, dan krijgt het lange draden op de scheurrand. Knippen kan natuurlijk wel.

Het is vrij dik en stevig, maar als je het frommelt en kreukelt - en dat langdurig doet - dan wordt het zachter en soepeler. Leuk is dat!

Ik ging al frommelend en kreukelend een paar stukjes van dat papier te lijf. En toen het zacht en weerloos was geworden heb ik het met een sprayflesje met olijfkleurige bister bespoten. Mooi, maar wel sombertjes.  Dus ook nog een beetje gele inkt erover... Dat was beter.

En wat doe je dan met die kleurige scheurseltjes?  Het is bijna Maart, dus tijd voor een nieuwe maandelijkse mail aan mijn art mail vriendinnen. 

Snippers opgeplakt op kraftpapier en er omheen getekend.  Heerlijk, die kleur op de grauwe ondergrond. Dat ziet er lenteachtig uit! Ik moet denken aan crocussen die de grond uit barsten, OMHOOG naar die mooie blauwe luchten van de laatste dagen....

Wauw, kijk nou!  Ik word er dichterlijk van...   Kom maar op lente!


 


4 opmerkingen:

  1. Wat een apart papier! Grappig dat het zachter wordt na veel bewerken. Heb je enig idee waarvoor dit papier gebruikt wordt?
    Je creatie vind ik schitterend geworden! Wat een mooie combinatie van kleuren en techniek 👍🏼

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ecru-kleurig inpakpapier dat ik ooit bij Ikea kocht. Het was er ook in donkerblauw meen ik...Bij mijn weten nu niet meer te koop bij onze Zweedse vrienden. Dank voor je commentaar Marjan!

      Verwijderen
  2. Oh heerlijk, zo'n zonnig lentewerkje met vrolijke woorden... het lenteweer werkt weer inspirerend op iedereen heb ik de indruk. Laten we er maar volop van genieten, want maart kan nog best weer regen en kou brengen.. dus dansen we deze zonnige zondag in! Fijne dag meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Jenny wist je dat deze frommel techniek een naam heeft? Momigami = een Japanse techniek om papier te verfrommelen met behulp van een beetje olie.. op youtube vind je natuurlijk filmpjes...;-) ik heb deze techniek zo'n 7 jaar geleden aangeleerd gekregen en heb ooit dit papier in combinatie met textiel verwerkt... en verder vind ik jouw werk natuurlijk verschrikkelijk mooi ;-))

    BeantwoordenVerwijderen