donderdag 28 februari 2019

Rijstpapier...dat had ik nog niet geprobeerd


Alles komt bij mij in vlagen en ebt dan weer een beetje weg.
De vlaag van dit moment is ontdekken wat er kan op allerlei soorten papier.
Aan de meest recente posts op dit blog is dat ook wel te zien : theezakjes, koffiefilters, bakpapier, krantenpapier...Ik vind het heerlijk om er creatief mee te experimenteren.

Rijstpapier, dat had ik nog niet in handen gehad.  Ik ben wel altijd op zoek naar wat ik "schoenendozenpapier"noem. Dat mooie superdunne papier waarin schoenen zitten als ze uit de doos
worden gehaald. Soms wordt er ook glaswerk in verpakt. Het is heel zacht en het kreukt zo mooi!
 Zou dat rijstpapier zijn?

Ik heb dus een rol rijstpapier besteld. En het lijkt er op.
Het wordt geleverd in grote vellen waar ik een paar strips heb afgescheurd.
Ik heb ze eerst met water en daarna met bruine en grijsgroene bister nat gesprayd en toen de natte strips losjes om de steel van een penseel gewonden om te laten drogen. Ik hoopte een soort tie-and-dye effect te krijgen.

Het pakte niet helemaal uit zoals ik hoopte en ik heb er ook nog wat witte acryl op gesponsd, maar die lange strips inspireerden me wel. Ze hebben iets ''oers"  Ik heb op de eerste een mooie spreuk geschreven, maar kreeg toch een beetje tegeltjeswijshedengevoel... . Op de tweede (en dat beviel beter) heb ik met witte fineliner "net-alsof" geschreven. Handschriftachtige tekens alsof het een oude onontdekte taal betreft... ..

Er is vast nog veel meer mogelijk. Ik experimenteer vrolijk verder met mijn rijstpapier.

(En dat schoenendozenpapier, dat zou wel eens zijdevloei kunnen zijn... , dat wordt een volgend project!)



                                                                         

4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig resultaat!
    Die 'tegeltjesspreuken' (๐Ÿ˜‰) vind ik juist mooi op verschillende technieken. Maar het niet bestaande schrift ziet er ook super uit!
    Net als bij jou gaat ook bij mij veel in vlagen... Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben ๐Ÿ˜„.
    Misschien is er wel een schoenenwinkel die je aan een paar velletjes papier kan helpen?
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er mooi uit Jenny, ik krijg spontaan zin om รณรณk met vloei/rijstpapier aan de slag te gaan... en ook ken niet echt het verschil maar dat doet er niet toe, toch? Zolang we maar blijven ontdekken!

    BeantwoordenVerwijderen