zaterdag 3 oktober 2020

Nog steeds veel plezier met krantenpapier

Het simpelste materiaal geeft vaak ongekende mogelijkheden. Ik hou van krantenpapier omdat het zo weerloos is. Het scheurt snel, is dun en is eigenlijk gemaakt om meteen de volgende dag te worden weggegooid. Juist daarom MAG ik het zo graag en werk ik er regelmatig mee in collages. Ik ga graag als volgt te werk. Ik knip een stuk krantenpapier ter grootte van mijn journaal. Het is leuk als er al iets op te zien is wat ik wil gebruiken. Een krantenkop, een plaatje, een advertentie. Die omlijn ik alvast met een dikke zwarte marker. Ik plak er hier en daar nog wat kleurige snippers, kleine afbeeldingen of een stukje tekst op die ik met zwart omlijn en daarna komt de echte pret: met viltstiften en fineliners ga ik de hele boel aan elkaar doodelen. Wat ik weg wil hebben maak ik zwart en alle tussenruimtes versier ik met sterren, spiralen, kronkellijnen en ander moois. Tot slot heb ik er met een witte gelly-pen nog wat stippels en een beetje tekst aan toegevoegd. Heerlijk om zo gedachtenloos aan iets te werken en dan toch blij te zijn met het resultaat...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten